Sweet Violet's favorite quotes


"من السقوط أن يسخر المرء مواهبه العظيمة من أجل غايةتافهة ."— محمد الغزالي

الجمعة، 29 مايو، 2009

أمر و إنذار

عرض ضد التيار



أمر البرنسيس شموسة إلى صاحبة مدونة ضد التيار
ــــــــــــ

لما كان الغرض الوحيد من انشاء المدونة التي يوفرها موقع بلوجر هو امتلاك مساحة حرة لتعبر فيها عن آرائك في المواضيع التي تقع ضمن اهتماماتك، فنحن قد صرحنا له وضع القوانين التى يرى لزوما وضعها ، فيجب عليكم حال وصول أمرنا هذا إليكم أن تطيعوا أوامره كما لو كانت صادرة منا، فمن يخضع له كأنه خضع لنا شخصيا، ومن خالفه يعد عاصيا لنا ويعامل معاملة العاصي، وقد أصدرنا أمرنا هذا إليكم للعمل بمقتضاه."

^^^^^^
و طبعا ياجماعة ضد التيار لا حياة لمن تنادي و بقت مخالفة للأوامر .. 
اوم ايه جالها انذار على يد محضر من شموسة و نصه كالآتي :
إنذار برنسيس شموسة
ـــــــــــ

صاحبة مدونة ضد التيار - أتشرف بإخباركم أني علمت من بلوجر أنه قد تم مخالفة الأوامر و اهمال مدونتكم، فيجب علي فى هذه الحالة أن أنبه عليكم بوقف هذا الإهمال ، فإن لم يقف وتجدد يكون واجبا علي نشر نداء فى المدونة الخاصة بي  "مع التفنن فى صياغته".

اللهم بلغت اللهم فأشهد

^^^^^^

و طبعا ياجماعة و على رأى المثل "خبطتين في الراس توجع"
و بما ان شموسة قالت لو حتى كلمة واحدة المهم ان القفل ده يتكسر و الأوامر تتنفذ
يااما كده يااما بلوجر كله هيتفرج عليه عاااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااا
فقولت انزل بقى الأمر و الإنذار .. و اقول بجد واحشنى صداعي ليكم نيهاهاهاهاها
و كمان أقول لشموستى ألف سلامة عليك و ربنا يتم شفائك على خير
اللهم امين

و دمتم سالمين



هناك 42 تعليقًا:

شمس النهار يقول...

شكرا ليكي ياحبيبتي
نورتي مدونتك تاني
ياريت تولعي كمان النور في المدونه
بالمره

Sweet Violet يقول...

الشكر ليك انتي ياشموستى (:
و ربنا يتم شفائك على خير يارب

اما نور المدونة فانا بدور اهو على حد يركب لى العداد

و ان شاء الله تنووووووور

نورتى (:

عاشقة الأحزان يقول...

السلام عليكم


اختى الحبيبه


نورتى مدونتك تانى


وسعدت قووى لما شفت جديد البوست ليكى

والف سلامه على شموسه ويارب يشفيها

ويارب تفضلى منوره كده على طول

دمتى بالف خير

واللهم بلغ اللهم فاشهد

انوسه

romansy يقول...

صداع ايه بس
انا مع شموسه انك تنورى النور
وتتفائلى شويه بقى
والله هتلاقى الدنيا اتغيرت وكله تمام

كاتب مصري يقول...

صدر القرار ووجب التنفيذ بجد انت كنت غايبة فترة طويلة قوي ليه وقلمك حلو ولسانك بينقط ..
انت عارفة بينقط ايه
هعتبر ده بمثابة عودة
وربنا يكرمها شمس النهار يارب
مودتي

كيــــــــــــارا يقول...

ياااااااااااااربي لسه ماشي حالا

والله شموستي دي العثلايه بتاعتنا ومبسوطة اوي من التحذيييييييييير دا

ياتحذيراتك ياشموستي

ايوشة يقول...

نورتى المدونة من تانى ياقمر انا كنت ناوية اطلع بعربية فيها عشر ردالة من عندنا علشان يكسروا قفل المدونة دى ههههههههه
حمدالله على السلامة ياقمر ورينا بقى شغلك بوستات :)
والشكر طبعا لشمس النهار انها رجعت لينا تانى

أحمـــــــــــــد أبو العلا يقول...

يعني لازم يعني واسطه كبيره عشان ترجعي تنورينا تاني

ياترى النهارده وانتي بتفتحي باب المدونه تاني, محستيش ان الباب بيعمل صوت عالي والقفل مصدي

ياريت تشيلي القفل وتفضلي فتحه الباب على طول

Sweet Violet يقول...

عاشقة الأحزان
----------
عليكم السلام و رحمة الله و بركاته

المدونة دايما منورة بوجودكم ياقمر (:

الله يسلمك و يارب يتم شفائها على خير

و يارب اقابلك قريب على الميل ياجميلة

و ربنا مايجيب بينا زعل خااااااااااااااااالص

نورتى (:

Sweet Violet يقول...

رومانسي التفاؤل
-------------
حاضر هنورها

بس ادعى لى الاقي حد يركب العداد بقى ((:

نورت ^_^

Sweet Violet يقول...

كاتب مصري
-----------
ايوة عارفة بينقط صداع نيهاهاهاهاهاهاهاها

ان شاء الله الغياب مش يطول تانى

ادعى لى انت بس (:

نورت

Sweet Violet يقول...

كيارا
---------
ربنا معاك ياقمر و يصبرك

و ان شاء الله خير (:

بقى مبسوطة من التحذير ماشى ماشى

بس لما ترجعى

نورتى ياجميلة (:

Sweet Violet يقول...

ايوشة
----------
ههههههههههههههههههههههههههه

حتى انتى ياايوشة

عايزة تقتحمى المدونة

لن انسى لك هذا الموقف ابدا ^_*

الله يسلمك ياقمر

و ان شاء الله هصدعكم بالبوستات قريب

بس افتكري بقى انتى اللى قولتى انا مالى ((:

نورتي ياقمراية

Sweet Violet يقول...

أحمد أبو العلا
-----------

بعيد عنك ناس مابتجيش الا بالتهديد ^_^

ايوة ده عمل صوت قلق بلوجر كله .. انت ماسمعتهوش ولا ايه ؟؟

ان شاء الله هشيل القفل خالص و هفتح الباب على طوووول

نورت (:

مصعب صلاح يقول...

السلام عليكم
اشتقت لكتاباتك يا استاذة
وياريت مش يكون فيه انقطاع ان شاء الله

تقبلي مروري

mayada يقول...

حمد الله ع السلامه ياجميل
النور ضارب في البلوجر كله
مش عارفه اشوف (:

Sweet Violet يقول...

مصعب صلاح
-----------
عليكم السلام و رحمة الله و بركاته

ان شاء الله مش هيكون فى انقطاع تانى

و حمدلله على السلامة انت كمان

نورت ^_^

Sweet Violet يقول...

mayada
-----------
الله يسلمك ياقمراية

هههههههههههههه

لو كنت اعرف انك جاية بلوجر دلوقتى كنت قولتلك تعملى حسابك بالنظارة

يلا كله فدايه ((:

نورتى ياقمراية ^_^

لحظة تأمل يقول...

بجد احلى تحذير
وياريت متغيبيش تانى الوقت الطويل ده

منتظرة دايما جديدك

دمتى بخير وتكتبين دائما

مسدس صغير يقول...

اسمعى كلامها
ارجعى احسن نحذف مدونتك من البلوجر خالص ونرفع عليكى قضية اشغال طريق عام دون وجه حق
حمد الله ع السلامة
عود احمد وضد
سلامى

MaNoOoSh يقول...

شموسة عندها حق.. ومرسي ليها انها خلتك تنوري مدونتك تاني.. ولو عايزة حد يركبلك العداد انا فى الخدمة
ههههههههههههه


بجد نورتى المدونة وبلاش الغيبة الطويلة دي تانى.

hager za3bal يقول...

وانا اقول المدونه منوره كده ليه

ياريت متغيبيش علينا تاني يا ضد

حتي قولي وحشتوني

ومتخافيش ياستي هنستحمل الصداع


الف سلامه لشموسه
:)

عاشقه الرومانسيه يقول...

ربنا يخليكى لنا يااجمل شموسه فى الكون ان رجعتى لنا البنت اللمضه دى تصدعنا تانى
بس صداع لذيذ والله
هى شموسه مالها ياضد؟
اصلى مغيبه عن الدنيا من فتره
هاروح اطمئن عليها
سلاموز

المعتصم يقول...

ايه ده ؟؟
هو انتِ طلعتى بتتهددى ؟؟
ههههههههههههههههههههههههههه
ههههههههههههههههههههههههههههههه
ههههههههههههههههههههههههههههههههههه
لا لا لا لا لا لا لا
مش مصدق
بقى بعد الهيصه والقلق اللى انتِ عاملاه دا كله طلعتى بتتهددى وتخافى كمان
هههههههههههههههههههههههه
طب ورحمة اسمه ايه ده اللى انا مااعرفوش لامنع النسكافيه من البلد لانه هو اللى بوظ دماغك وخلاكى سايبه المدونة
وهعمل حمله مع كل اللى بيحبوكى وهنطهر البلد من النسكافيه
هههههههههههههههههههههه
حمدالله على السلامه
نورتى المدونة بعد غياب
تحيــــــــــاتى
(اخوكى الكبير)

blue-wave يقول...

الف حمدالله على السلامه
وماتغيبيش كتير اوى تانى

طـــائر الليــــل الحـــــزين يقول...

يا مسهل
ويارب ناخد بالأنذار ونعمل بيه
وترجعى تانى حضرتك لعالم التدوين تنوريه
تحيااااااااتى

Butterfly يقول...

حمدالله على السلامه :)

صوت من مصر يقول...

ربنا يخليكى لينا يا شموسه يارب
بس اقولها وبصوت علنى ضد هتسكت وم هتكتب حاجه لمده اسبوعيين
منوره ياريسه ضد

Soul.o0o.Whisper يقول...

السلام عليكم و رحمة الله و بركاته


ضدتىىىىىىىىىىىىىىىى

يا هلا يا هلا نورتى بلوجر كله

و جزيل الشكر طبعا
لرئيسة السلطات البلوجرية (شمس النهار)
على عملها الدؤوب ليل نهار للحفاظ على بلوجر من أيدى المهملين

المهملييييييييييييييين
واخدةبالك ياللى فى بالى
:)


بت يا ضد
هى شموسة مالها؟؟؟
تعبانة ايه؟؟؟ خير؟؟

يارب تكون بخير



دمتى بود يا قمر

Sweet Violet يقول...

لحظة تأمل
------------
ان شاء الله مش هغيب تاني الوقت ده

نورتى ياقمر ^_^

Sweet Violet يقول...

مسدس صغير
---------------

ينهار ابيض و أنا اللى قولت انت اللى هتدافع عني

تدخل تهدد بالحذف مرة واحدة و كمان قضية )):

و أنا اللي كنت خلاص هعمل حسابك فى الآيس كريم المرة الجاية

طب مافيش نهائى فعلا بقى هه

^^^^^^
الله يسلمك

و كمان ما أنا قولت المرة اللى فاتت أحمد عنده جيتار مش عود ^_*

منور من غير قضايا ^_^

Sweet Violet يقول...

منووووووووووووووش
------------------
حتى انتي يامنوش عاااااااااااااااااااااااااااااااا

ماشى ماشى .. ليك يوووووووووووووووم

اما بقى عن العداد الحمدلله ركبته و الدنيا نورت خاااااااااااااااااالص ^_^

المدونة منورة بيكم ياقمر

و ان شاء الله مافيش غيبة تانى

نورتى ياجميلة ^_^

Sweet Violet يقول...

hager za3bal
-----------------
ايه ده هى كانت منورة !!!!

طب مش تقولوا بدل الواحد مايتعب فى تركيب العداد ((:

حاضر ان شاء الله مش هغيب

و انتي اللى قولتى اهو .. ذنبك على جنبك بقى ^_^

الله يسلمك ياقمر

نورتى ^_^

Sweet Violet يقول...

عاشقه الرومانسيه
------------
انا لمضة ): ماشى ماشى

و كمان من فترة ايه يابنتى انتى على طول اصلا مغيبة نيهاهاهاهاهاهاهاهاهاها

تعبانة شوية ياتوتا .. ادعى لها ربنا يتم شفائها على خير

نورتى ^_^

Sweet Violet يقول...

المعتصم
-------------
لا ياشيخ !!!!

كل ده ضحك !!!!!

فرحان قوى !!!!!!

مااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااشى

لا و فى الاخر الأمضاء اخوكى الكبير .. شوفت التناقض ده

هو فى اخ بيفرح فى اخته عاااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااا

بس بس .. لكن بردو ليك يوم و ابقى افتكر هه

و كمان دى شموسة .. يعنى ماينفعش الواحد يقول بم اصلا

واخد بالك (بقول شموووووووووسة) يعنى اى حد تانى نوووووووووو

هكسر و اولع و اقلب الدنيا .. ايوة أنا بقول اهو

و كمان مدام أنت ماتعرفهوش يبقى النسكافيه موجود فى الأسواق مش هيتمنع نيهاهاهاهاهاهاها

روح روح اعرفه الاول و بعدين تعالى بقى

و كمان قول حمله مع اللى (مش) بيحبوكى

و ايه بوظ دماغى دى .. أنت عايز تتهمه و خلاص

هو أنت ماشوفتش الإعلان ولا ايه .. ده بيقولك صح صح اللذيذ يعنى بيظبط مش يبوظ

بطلوا افترى بقى ^_^

^^^^^^^^
الله يسلمك

"أختك الصغيرة اللى مش راضية عنك ): "

نورت ):

Sweet Violet يقول...

blue-wave
---------------
الله يسلمك

ان شاء الله مش هغيب تانى

نورت ^_^

Sweet Violet يقول...

توتا الجميلة "طائر"
---------------
طيب و ليه الزق ده بس

براحة عليا بقى الله )):

ان شاء الله هاخد بيه .. و كمان بلاش أنتى اصلا اللى تتكلم هه

ده على اساس انها بتنزل كل يوم بوست

بس بس .. خلينى ساكته بقى ^_*

نورتى ياقمراية ^_^

Sweet Violet يقول...

Butterfly
-------------
الله يسلمك ياقمر

نورتى ^_^

Sweet Violet يقول...

صوت من مصر
----------------
ههههههههههههههههههههههه

ايه الناس اللى جاية تهدى النفوس دى ياربى

ماتخليك محضر خير ياكيمو .. مش كده

يعني انتم السابقون ونحن اللاحقون ^_*

انت اللى منور ياكيمو

و ربنا معاك فى الامتحانات ^_^

Sweet Violet يقول...

سووووووووووووووووووول
--------------------
عليكم السلام و رحمة الله و بركاته

سوووووووووووووووووووووولىىىىىىىىىىىىىىىىى

((:

بلوجر منور بيكم ياقمر انتى

أحم أحم مين المهمليييييين دول هه؟ مين ؟؟؟

قولى قولى .. حد اعرفه ؟ ((:

تعبانة شوية ياتوتا ادعى لها بالشفاء (:

نورتى ياجميلة ^_^

مامة مازن يقول...

هههههههههههههههههههههه
انتى عسولة خالص وكان لك فعلا فترة طويلة غايبة لعله خير ان شاء الله
ونشكر كل من ساهم فى رجوعك ونتاسف على تقصيرنا نحن مامة مازن (بصيغة الجمع علشان دائما العيال معايا وحواليا)

Sweet Violet يقول...

ربنا يخليك يارب

انتى اللى بجد روحك جميلة قووووى ^_^

ربنا يخليهملك و يبارك لك فيهم يارب

دايما منورانى (: